Solat Tiang Agama


“Dan janganlah kamu mendekati zina; Sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang amat buruk.” (QS Al-Isra’, 17/32)

Rabu, Julai 09, 2008

JOM REMAJA ESQ-RS...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Menurut Daniel Goleman, seorang pakar psikologi di Amerika Syarikat, telah menyatakan didalam bukunya yang bertajuk ' Social Intelligence' bahawa 'we humans have a built-in bias towards empathy, cooperation, and altruism-provided we develop the social intelligence to nurture these capacities in ourselves and others'. Ini menunjukkan bahawa sebenarnya manusia mampu untuk hidup secara sejahtera tanpa pergaduhan, kekacauan, masalah sosial dan perkara-perkara yang negatif sekiranya kita tahu untuk mendidik diri menjadi insan yang mampu memberi manfaat kepada orang lain.

Kemahiran Sosial yang lemah serta kegagalan individu untuk mengawal tekanan yang dihadapi dalam kehidupan seharian boleh menyebabkan seseorang individu mudah terlibat dalam aktiviti yang tidak bermanfaat sehingga menyebabkan prestasi hidup, kerjaya dan pembelajaran menurun ke tahap yang tidak produktif. Selain itu kegagalan mengawal tekanan ini juga mampu menyumbang kepada perkembangan negatif terhadap prestasi sesebuah organisasi, institusi pendidikan , institusi kekeluargaan dan seterusnya cara hidup sesebuah masyarakat.

Justeru itu, kami di Raudhatus Sakinah (RS) mengambil tindakan proaktif untuk menganjurkan program-program yang dapat membantu individu, organisasi mahupun masyarakat untuk menghadapi kehidupan yang lebih mencabar dewasa ini.

Salah satu program yang kami rasakan selaras dengan tujuan RS ialah program ESQ Way 165.

Butiran program adalah seperti dibawah

Tarikh; 26-27 Julai 2008
Tempat; Hotel Flaminggo, Kuala Lumpur
Masa; 8.00 am hingga 7.00 pm

Tarikh; 23-24 Ogos 2008
Tempat; Hotel Summit, Seberang Perai
Masa; 8.00 am hingga 7.00 pm

p/s: pertukaran tarikh pada risalah dibawah iaitu dari 23-24 Julai 2008 kepada 23-24 Ogos 2008 untuk Zon Utara.

Untuk maklumat lanjut sila hubungi
Ummi Rose: 019-2386333 / 03-41073379
Roha Hassan: 012-4317948

Photobucket

Photobucket

Tiada ulasan:

Followers

Linking to me from where??.....

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

AKTIVITI RS